Razgovor sa Milošem Nikolićem – izazovi i prednosti novinarstva

Razgovor sa Milošem Nikolićem – izazovi i prednosti novinarstva

Miloš Nikolić, mladi sportski novinar, student, urednik sportskog portala „Flouter“. Govorili smo o Miloševoj karijeri i počecima u novinarstvu, šta ga je dovelo do ove profesije. Pokrili smo i teme monopola u sportskom novinarstvu, položaja i kredibiliteta mladih ljudi u ovoj profesiji, iskazivanje svog mišljenja u novinarstvu, društvenh mreža i još mnogo toga.

„Prosto kad nešto voliš, sve drugo bi bila robija koja bi te sputavala. Možda nije toliko materijalno dobitan posao, ali te neke stvari nemaju cenu.“

„Mi smo ti koji znamo koji je pravi put kreiranja sadržaja, a da taj sadržaj bude kvalitetan i primećen u svetu. Sad na scenu stupa naša generacija, mi smo ti koji kreiraju popularnu kulturu, globalnu.“

ISKAZIVANJE SVOG MIŠLJENJA

„Takođe sam neko ko ima mišljenje o svemu. To mišljenje ne mora biti tačno, ali prosto imam ga, moram to da kažem jer imam ‘dug jezik’. A kada bi se ja uklopio u taj neki njihov šablon oni bi meni neminovno skratili taj jezik, a ja bih sebe stavio na neki stub srama.“

Ali  to je i neophodno jelte, za ovu profesiju, da imaš dug jezik, da imaš mišljenje o svemu, koje želiš da istražiš?

„Mislim da nije neophodno, jer sada svako misli da može da bude novinar. Svako daje sebi previše za pravo, evo da počnemo od društvenih mreža. Ljudi sebi daju za pravo da komentarišu razne bitne političke svetske događaje i da misle da su oni ti koji su bitni.“

DRUŠTVENE MREŽE vs. NOVINARSTVO MODERNOG DOBA

Kako se ti nosiš sa tim pritiscima koje nosi konstantan tok informacija koji se traži u novinarstvu, dakle pritisci sa rokovima i sa tim da stalno mora da se kreira neki sadržaj?

 „Tempo diktiraju klikovi. Što se prije informacija izbaci, to je ona klikabilnija i lakše je doći to tih ostvarenih pregleda koji svima nama donose novac, i popularnost u suštini. Društvene mreže su tu, koje nam dosta otežavaju, ali isto tako i olakšavaju posao, pogotovo X. Postoje razni insajderi, novinari iz sveta koji plasiraju te neke insajderske informacije koje samo preuzimamo od njih jer znamo da su pouzdane.

Takođe poznanstva i kontakti sa nekim ljudima iz sveta sporta mogu da nam pomognu u tome jer, pošaljemo im pitanje, oni nam potvrde da li je to tako ili nije, pa mi plasiramo određenu informaciju.

U današnjem Internet, portalskom novinarstvu je bitan tajming. Što se pre plasira neka informacija, tvoj mediji će biti primećeniji, odnosno bićeš popularniji. Ako si prvi nešto preneo što je neko drugi uradio, a ukoliko si to plasirao na neki lepši način nego što je on, ti ćeš biti zapažen a on neće.“

Avatar photo
Sindikat medija Crne Gore (SMCG)

SMCG osnovan je 13. aprila 2013. godine u Podgorici kao granski sindikat pri Uniji slobodnih sindikata Crne Gore. Cilj SMCG je da bude autentični predstavnik svih zaposlenih u crnogorskim medijima, koji do sada nijesu bili sindikalno angažovani i čije interese niko nije zastupao

Razgovor sa Milošem Nikolićem – izazovi i prednosti novinarstva